Forum Inwestycji Hotelowych – 22 września, Hotel Marriott Warszawa

8.30-9.30            Rejestracja. Poranna kawa. Sale Bałtyk I Bałtyk II, Hotel Marriott Warszawa Centrum.

9.30                      Powitanie uczestników konferencji. Monika Dolecka, Instytut Rynku Hotelarskiego

9.40                      Perspektywy rozwoju polskiej gospodarki jako kontekst dla przedsięwzięć hotelarskich. Jak długo potrwa koniunktura i co może nas czekać w następnym dziesięcioleciu. Zbigniew Bugaj, Instytut Rynku Hotelarskiego

– Prezentacja sytuacji demograficznej w Polsce w okresie ostatnich 5 lat.
– Prezentacja na tym tle demografii Niemiec, Wielkiej Brytanii, Czech i Unii Europejskiej.
– Dlaczego Europejska gospodarka tak bardzo potrzebuje emigrantów.
– Wskazanie trendów ekonomicznych na najbliższy rok i perspektywę kolejnych 5 lat w kontekście inwestycji hotelowych.

10.00                   Rynek hotelowy w Polsce – stan obecny i perspektywy rozwoju. Przegląd najważniejszych wskaźników określających dynamikę rozwoju sektora. Wacława Kraśniewska, Główny Urząd Statystyczny.

– Ilość sprzedanych noclegów (hotele i inne), w podziale: Polska i regiony, gminy nadmorskie wg liczby udzielonych noclegów. Najważniejsze miasta: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Katowice, Białystok.
– Wykorzystanie pokoi w podziale: Polska i regiony, gminy nadmorskie, gminy górskie, wg liczby udzielonych noclegów. Najważniejsze miasta: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Katowice, Białystok.
– Zmiany w hotelach w największych miastach.
– Dynamika przychodów sektora hotelarskiego.
– Wskaźniki atrakcyjności biznesowo-hotelowej uwzględniające otoczenie.

10.20                  Najważniejsze elementy tworzenia konkurencyjnego produktu hotelowego. Zbigniew Bugaj, IRH

Współczesne hotelarstwo nastawione na rozwój koncentruje się na tworzeniu konceptów hotelowych, w których wzornictwo i wynikająca z niego otoczka marketingowa są zdecydowanie najważniejszymi elementami dla powstawania ponadprzeciętnie dochodowych hoteli. To dzięki nim hotel ma szansę na skokowy wzrost średniej ceny i znacznie wyższą rentowność. Kluczowe zagadnienia realizacji inwestycji hotelowej, w tym relacje z architektami, projektantami wnętrz, dostawcami oraz managementem zarządzającym hotelem.

10.40                  Nowoczesne sieci bezprzewodowe oraz sposoby zwiększania zaangażowania i komunikacji z mobilnym gościem. Tomasz Mańka, Innergo Systems Sp. z o.o.

11.00-11.30       Panel ekspercki. Podsumowanie najważniejszych tez z pierwszej części konferencji Paneliści: Maciej Grelowski, Polska Rada Biznesu, Wacława Kraśniewska, Główny Urząd Statystyczny, Łukasz Płoszyński, Hotele Focus, Zbigniew Bugaj, Instytut Rynku Hotelarskiego.

Zagadnienia panelu:

– W którą stronę będzie się rozwijać rynek: czy tak jak na świecie w wysoką jakość i luksus, czy raczej w segment economy ze względu na rosnące dochody zwykłych ludzi. Czy może jednak tak jak obecnie –  trzy gwiazdki.

– Czy hotele z lat 90-tych obsługujące gusta starszych gości będą musiały zejść z rynku, czy jest szansa na ich remake?

– Jaki hotel dla zwykłego Polaka. Jakie powinien mieć elementy, a w jakie nie warto inwestować.

– Nowe marki pączkują w światowym hotelarstwie, wiele z nich planuje debiut w Polsce. Jaka jest wartość znanej marki poza logiem na budynku?

– Jak gwałtownie malejące bezrobocie wpłynie na funkcjonowanie rynku hotelowego?

11:30                  Przerwa kawowa

12.00                  Najważniejsze czynniki wspierające rentowność w fazie operacyjnej hotelu. Prezentacja wprowadzająca:Ewa Rożnowska, Instytut Rynku Hotelarskiego

Panel ekspercki. Sprzedaż, zarządzanie ludźmi, rachunkowość zarządcza.

13.00                  Employee Experience. Rekrutacja widziana oczami rekrutera i rekrutowanego. Sylwia Gilarska, FRIS style myślenia

O procesie i narzędziach, które warto stosować i dlaczego. W wystąpieniu także o wpływie rekrutacji na budowanie doświadczenia Gości. Jak uniknąć błędów podczas rekrutacji i na co szczególnie zwrócić uwagę?

13.20                  Znaczenie identyfikacji wizualnej oraz jej skuteczne zastosowanie. Paweł Marcinkowski, kreator marketingu dla hoteli m.in Poziom 511, OVO apartmants we Wrocławiu, Angel Wawel

Sugestie i porady jak budować kompleksowy wizerunek marki oraz czego należy się ustrzegać. Jak poprzez marketing wyróżnić hotel indywidualny na rynku? Jakimi środkami dotrzeć do konkretnej grupy docelowej?

13.40                  Jak projektować hotele w zabytkowych centrach miast? Tadeusz Półchłopek, Autorskie Biuro Projektowe Kraków

Problematykę procesów projektowania i realizacji hoteli w historycznych centrach miast przedstawi architekt Tadeusz Półchłopek z Biura Projektowego ABP z Krakowa. Pracownia ma duże doświadczenie w projektowaniu hoteli. Prezentacja oparta będzie o przykłady zaczerpnięte z doświadczenia z dwóch projektów: 5-gwiazdkowego Hotelu Ferreus i 4-gwiazdkowego Hotelu Mercure w Krakowie.

14.00                  Nowoczesne i ekologiczne rozwiązania w klimatyzacji i ogrzewaniu hoteli w oparciu o systemy marki Panasonic. Katarzyna Szkultin, Schiessl Polska. Filip Krzemiński, Panasonic

14.15                  Przerwa na lunch

15.00                  Najnowsze technologie audio w systemach obiektowych. Sennheiser: bezprzewodowe systemy audio z uwzględnieniem zmian w warunkach wykorzystania częstotliwości radiowych (Cyfrowa Dywidenda I i II). QSC Q-SYS: Systemy wideo konferencyjne jako zintegrowana część obiektowych systemów audio. Grzegorz Fotek., Rafał Smoliński, Aplauz

15.10                 Możliwości restrukturyzacji zadłużenia jakie firmom hotelarskim daje nowe prawo restrukturyzacyjne i zmiany prawa upadłościowego. Krzysztof Czerkas, Upper Finance Restructering.

16.00                  Podsumowanie i zakończenie konferencji.
Koktajl party połączone z losowaniem nagród.