XIV Forum Hotelowe, 15 września 2017, Hotel InterContinental Warszawa

W skrócie

Zapraszamy:

  • inwestujących w hotele,
  • właścicieli i dyrektorów hoteli,
  • architektów i projektantów wnętrz,
  • dostawców produktów i usług dla hotelarstwa.

W programie niezbędne informacje między innymi o:

  • wynikach rynku hotelowego,
  • zagrożeniach i szansach inwestycyjnych,
  • pomysłach na biznes.

Koszt dla uczestnika:

  • indywidualnego: 600 zł (+23% VAT)
  • grupowego: 500 zł (+23% VAT)

Szczegółowy program

Program - rozwiń

8.30-9.30 Rejestracja uczestników. Poranna kawa


Na początek: negocjacje w biznesie – strategie negocjowania.

Grażyna Białopiotrowicz, psycholog biznesu

Budowa hotelu to nieustanne negocjacje, z architektami, wnętrzarzami, budowlańcami, dostawcami, pracownikami. Ktoś, kto naprawdę potrafi negocjować i poważnie traktuje tę część rozmów z partnerami biznesowymi, wychodzi z założenia, że jest tak dobry w negocjacjach, jak wynik jego następnych negocjacji. Co decyduje o sukcesie negocjacyjnym? Kto lepiej negocjuje – mężczyźni, czy kobiety? Jakie są kluczowe zasady udanych negocjacji?


10.00-11.30 Sesja 1. Rynek hotelarski w Polsce

Wstęp do analitycznej części konferencji.

Zbigniew Bugaj, Instytut Rynku Hotelarskiego

Do inwestowania w hotele w szczycie koniunktury nie trzeba nikogo zachęcać, zwłaszcza, że ubiegły rok był najlepszym w historii polskiego hotelarstwa. Szczyt koniunktury (zakładamy, że jest nim 2018) to jednocześnie punkt, w którym powinno się zacząć analizować bardziej uważnie dalsze perspektywy dla wzrostu rynku, pozycji sprzedażowej przyszłego hotelu i generalnie selektywnie podchodzić do inwestycji hotelowych. Rynek dynamicznie wzrósł, ale w przyszłości powinniśmy być bardziej ostrożni.


Rynek Hotelarski w Polsce w latach 2011-2016 z perspektywy wartości, wielkości i standardu obiektów.

Teresa Buczak, Polska Organizacja Turystyczna.

Podejmując decyzję o inwestycji należy dokonać analizy, jakie destynacje i obiekty są najchętniej wybierane przez gości hotelowych zarówno krajowych jak i zagranicznych, a także gdzie i w jakich kategoriach obiektów następuje przyrost/ ubytek miejsc noclegowych.  Prezentowany raport przedstawia ilość sprzedanych noclegów/ dostępnych pokoi  w Polsce z podziałem na regiony i kategorie hoteli na przestrzeni 5 lat.


Rynki hotelowe dużych polskich miast (Warszawa, Trójmiasto, Kraków, Wrocław, Poznań).

Constanze Maas, Christie & Co.

Udział międzynarodowych sieci w polskim rynku hotelarskim, przewidywania i nowe wejścia na rynek. Zasady i warunki podjęcia współpracy z sieciami hotelowymi. Korzyści i niebezpieczeństwa.


Gaz płynny (LPG) i skroplony gaz ziemny (LNG) to uniwersalne źródła czystej energii.

Maciej Babiak, Specjalista ds. Rozwoju Rynku, GASPOL SA

Wybór źródła energii dla powstającego hotelu lub decyzja o modernizacji w już istniejącym obiekcie ma duże znaczenie dla kosztów jego utrzymania, komfortu hotelowych gości oraz jakości lokalnego powietrza.  Gazem płynny (LPG) lub skroplony gaz ziemny (LNG) jest alternatywą dla węgla i oleju opałowego, który jest wybierany przez inwestorów.


11.30-12.00 Przerwa kawowa


12.00-14.00 Sesja 2. Koncept hotelowy

Dobry koncept hotelowy to nowość produktowa, którą po pierwsze bardzo chętnie kupują po wyższych cenach goście hotelu, a po drugie chętnie finansują inwestorzy i banki. Stworzenie małej sieci hoteli z rozpoznawalną marką wymaga, albo dużego wsparcia finansowego, albo innowacyjnego pomysłu, którego design – ze względu na współczesne oczekiwania gości – jest elementem zasadniczym. Wtedy wsparcie dla rozwoju dostajemy od gości w wyniku wyższego obłożenia i cen.


Elementy tworzenia konkurencyjnego produktu hotelowego.

Zbigniew Bugaj, Instytut Rynku Hotelarskiego

Stworzenie konceptu hotelowego, w którym wzornictwo i wynikająca z niego otoczka marketingowa pozwala na skokowy wzrost średniej ceny lub obłożenia to efekt postawienie wysokich wymagań w relacjach z architektami, projektantami wnętrz, dostawcami oraz managementem zarządzającym hotelem oraz gruntownego przemyślenia dla kogo tak naprawdę jest nasz hotel i jak maksymalnie oszczędny możemy spełnić jego wymagania jednocześnie maksymalizując zysk.


Praca dla designera – tworzenie innowacyjnego konceptu hotelowego na przykładzie hoteli OKKO

Studio Patrick Norguet. 

1. Jak pracuje projektant. Jak współpracuje z inwestorem dla osiągnięcia pożądanych efektów biznesowych.

2. Punkt widzenia na współczesne hotelarstwo w tym jego nowe elementy istotne dla gości tzw. „guest experience" na przykładzie popularnych produktów hotelowych (Accor, Sofitel) oraz własnych innowacyjnych dokonań Studia Norquet – hoteli OKKO we Francji.


Jak dać szansę hotelowej restauracji?

Adam Chrząstowski, szef kuchni z międzynarodowym doświadczeniem.

Największą zaletą hotelowej restauracji jest fakt, że już ma swoją widownię – gości hotelu. Nie można jednak utrzymać przez cały rok działalności wyłącznie o gości. Jeśli nie przedstawisz swojej restauracji jako coś wyjątkowego i lepszego, stracisz turystów i mieszkańców.
Spójrzmy prawdzie w oczy, większość standardowych restauracji hotelowych niczym się nie wyróżnia. Z wnętrzami przypominającymi wysokiej klasy stołówki, zwykłymi potrawami i piętnem konieczności funkcjonowania, trudno myśleć o takiej restauracji jako miejscu na dobry posiłek.

Od koncepcyjnych ogólników do spraw szczegółowych. Co zrobić, aby działalność restauracji hotelowej była dobrym biznesem.


Zwiększanie przychodów hotelu dzięki technologiom mobilnym.

Marcin Rusewicz, MCX Telecom

Lojalność klientów i wzrost dochodów przy wykorzystaniu technologii mobilnych. Jak aplikacje mobilne zapewnią lepszą obsługę gości, poprawiają efektywność, obniżają koszty funkcjonowania obiektu.


14.00-14.45 Przerwa na lunch


14.45-16.30 Sesja 3. Proces inwestycyjny i finansowanie hotelu


Innowacyjne produkty dormakaba dla hoteli.

Dariusz Marczuk Dyrektor Generalny dormakaba Polska

Kompleksową oferta usług w zakresie bezpieczeństwa i dostępu do budynków i pomieszczeń.


Plan organizacyjny budowy Hotelu.

Rafał Kincer, Nadwiślańska Agencja Turystyczna

Istotne etapy hotelowego projektu/procesu inwestycyjnego.


Inwestycje hotelowe, a planowana ustawa o REIT.

Krzysztof Czerkas – Członek Zarządu Skarbiec TFI S.A

Założenia ustawy o REIT w świetle aktualnych projektów. Miejsce inwestycji hotelowych w przyszłych inwestycjach REIT. Pożądane cechy projektu hotelarskiego z punktu widzenia REIT.


Rynek hoteli condo w Polsce.

Dariusz Surynt – Prezes Zarządu Osada Śnieżka sp. z o.o. Perspektywy rozwoju, czynniki sukcesu projektu hotelowego realizowanego w systemie condo.


Cocktail i zakończenie konferencji

Prelegenci

Prelegenci - rozwiń

Grażyna Białopiotrowicz

Trener biznesu, trener rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych, specjalista w zakresie budowania marki osobistej i kreowania wizerunku medialnego osób publicznych. Autorka książki Psychologia sprzedaży nieruchomości. Autorka i realizatorka programów biznesowych z zakresu profesjonalnej obsługi klienta, skutecznej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży, strategii wpływu społecznego oraz stresu zawodowego. Prowadzi treningi dla menedżerów, kadry kierowniczej oraz pracowników działów sprzedaży i obsługi klienta. Osobisty doradca osób publicznych w zakresie rozwoju własnego, budowania marki osobistej, komunikacji interpersonalnej, profesjonalnej obsługi klienta. Współpracuje, jako wykładowca, z Katedrą Inwestycji i Nieruchomości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.


Maciej Babiak

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze rozwiązań energetycznych bazujących na gazie płynnym (LPG). Jest doradcą klientów poszukujących źródła energii do zasilania procesów produkcyjnych w firmach, przygotowania ciepłej wody użytkowej i ogrzewania. Koordynuje przebieg inwestycji od fazy projektowej, poprzez prace budowalne, po dostawy gazu. Zrealizował ponad 200 inwestycji u klientów działających w różnych branżach, m.in.: przetwórstwa rolno-spożywczego, chemicznej, HoReCa, rolniczej (suszarnie zboża i budynki inwentarskie).


Zbigniew Bugaj

W Instytucie Rynku Hotelarskiego odpowiedzialny za współtworzenie koncepcji produktowych i turystycznych. Zajmuje się analizami polskiego rynku hotelarskiego. Współpracuje z inwestorami na terenie całego kraju. Na zlecenie POT kierował projektem stworzenia metodologii badania rynku MICE w Polsce. Z wykształcenia prawnik i orientalista łączy pasję podróżniczą z rozwijaniem doświadczeń zawodowych, organizując w ramach IRH od 2007 roku wyjazdy studyjne i misje gospodarcze dla polskich inwestorów hotelowych oraz właścicieli hoteli na targi inwestycji hotelarskich w Europie i na świecie (m.in. Barcelona, Mediolan, Paryż, Rimini, Haga, Stuttgart, Tokio, Bangkok, Szanghaj, Hongkong, Kanton). Zwiedził ponad 60 krajów i kilkaset hoteli na całym świecie.


Teresa Buczak

Dyrektor Departamentu Strategii POT. Z turystyką jest związana nieprzerwanie od blisko 30 lat. Od ośmiu lat odpowiada w POT za planowanie strategiczne i operacyjne oraz realizację badań marketingowych – początkowo na stanowisku wicedyrektora Biura Strategii i Analiz, następnie Departamentu Planowania Marketingowego. Od dwóch lat pełni funkcję dyrektora Departamentu Strategii.

Kluczowe kompetencje badawcze i analityczne oraz wiedzę o funkcjonowaniu rynku turystycznego zdobyła jako wieloletni pracownik naukowy Instytutu Turystyki i Wyższej Szkoły Hotelarstwa, Gastronomii i Turystyki w Warszawie oraz kierując w GUS Wydziałem Statystyki Turystyki i Sportu (w latach 2004-2008).

Jest autorką kilkudziesięciu opracowań i publikacji z zakresu funkcjonowania krajowego i międzynarodowego rynku turystycznego. W latach 1997-2006 była członkiem zespołu ekspertów opracowujących „Rachunek Satelitarny Turystyki dla Polski” – narzędzia ukazującego wkład turystyki w gospodarkę i tworzenie PKB. Współtworzyła krajowe i regionalne strategie rozwoju turystyki, w tym „Marketingową strategię Polski w sektorze turystyki” oraz koncepcje największych projektów promocyjnych finansowanych z POIG – „Promujmy Polskę Razem” i „Lubię Polskę”, realizowanych przez POT w latach 2009-2015.

Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, Wydziału Ekonomiczno-Społecznego, specjalizacji Ekonomika Turystyki oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie Projektami”. W 1993 roku odbyła staż w Instytucie Rozwoju Turystyki Międzynarodowej w Japonii, jako stypendystka Japan International Cooperation Agency.


Adam Chrząstowski

Kucharz i szef kuchni z 25 letnim międzynarodowym stażem. Pracował w pięciogwiazdkowych warszawskich hotelach Bristol, Sheraton i Rialto. Podróżował po Europie i Dalekim Wschodzie.
Zakochany w polskich smakach i produktach. Na pierwszym miejscu stawia smak, a następnie teksturę i wygląd dań. Współpracuje ze Slow Food, pisze felietony i organizuje szkolenia kulinarne. Juror wielu konkursów kulinarnych. W 2011 roku główny konsultant kulinarny Polskiej Prezydencji w UE.

Krzysztof Czerkas

Ekspert, obecnie prowadzący działalność gospodarczą Doradztwo, Szkolenia, Ekspertyzy Krzysztof Czerkas. Były członek Zarządu BRE Bank Hipoteczny S.A. Obecnie Dyrektor Departamentu Zarządzania Funduszami Nieruchomości w Skarbiec TFI S.A. Licencjonowany syndyk/doradca restrukturyzacyjny – nr. licencji Ministra Sprawiedliwości 932.

Z BRE Bankiem Hipotecznym S.A. związany od 2001 do 2012. r. Najpierw zajmował stanowisko Dyrektora Departamentu Kredytów Komercyjnych, a następnie od 2004 r. kierował Departamentem Zarządzania Ryzykiem Kredytowym. Od 2009 roku do 1 sierpnia 2012 – Członek Zarządu BRE Banku Hipotecznego S.A, odpowiedzialny za ryzyka bankowe oraz za wdrożenie projektu przejścia Banku na AIRB (zaawansowane metody zarządzania ryzykiem kredytowym). Odpowiadał też za zarządzanie należnościami nieregularnymi w BRE Banku Hipotecznym S.A. W latach 1992-2001 pracował na kluczowych stanowiskach kierowniczych w banku PBK S.A. (m.in. Dyrektor Departamentu Restrukturyzacji, Dyrektor Departamentu Finansowania Projektów Inwestycyjnych). Jako Dyrektor Departamentu Restrukturyzacji odpowiadał za zarządzanie portfelem trudnych kredytów.

Wieloletnie doświadczenie w bankowości i finansach zdobywał również na stażach w bankach zagranicznych m.in. w Danii, Chile, USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Wykładowca akademicki na studiach podyplomowych z zakresu bankowości, finansowania nieruchomości, sprawozdawczości finansowej i na studiach dla deweloperów mieszkaniowych (UW, SGH). Autor wielu publikacji i książek m.in. z zakresu bankowości inwestycyjnej, hipotecznej, restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków oraz finansowania nieruchomości.

Członek Komitetu Inwestycyjnego Skarbiec TFI dedykowanego rynkowi nieruchomości mieszkaniowych (spółki zależne od Skarbiec TFI prowadzą inwestycje mieszkaniowe).

Absolwent Wydziału Finanse i Statystyka w SGPiS (obecnie SGH) oraz menedżerskich studiów podyplomowych w Copenhagen Business School (Dania). Od 1999 r. – Doktor nauk ekonomicznych (SGH). W latach 1997-1998 członek Rady Nadzorczej Polskiego Banku Rozwoju SA (PBR SA). Obecnie członek Rady Nadzorczej Dekpol S.A (spółka notowana na GPW – branża deweloperska i budowlana). Autor/ współautor wielu business planów i programów restrukturyzacji.


Rafał Kincer

Absolwent studiów Executive MBA w Wielkopolskiej Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Nottingham Trent University, Akademii Strategicznego Przywództwa w ICAN Institute i Politechniki Śląskiej w Gliwicach, wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn. Ukończył także Szkołę Trenerów Metrum, kursy Controlingu, Zarządzania Zmianą oraz Przekształceń Przedsiębiorstw. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej korporacji, w której odpowiadał za sprzedaż, koncepcje, negocjacje dużych przemysłowych instalacji chłodniczych dla przemysłu spożywczego. Następnie prowadził 6 restauracji hotelowych. Jako Prezes Zarządu, współtworzył sieć Hotele Diament. Odpowiadał także bezpośrednio za realizacje inwestycji oraz operacyjne uruchomienie 6 hoteli sieci. Będąc Prezesem Zarządu Armada Development S.A. odpowiadał za jeden z największych projektów rewitalizacji terenów poprzemysłowych w Polsce. Na terenach po dawnej kopalni powstało profesjonalne pole golfowe, osiedle domów jednorodzinnych, sklepy i drogi.

Jako doradca stworzył m. in. Best Western Hotel Browar Mariacki w Katowicach, który w najbliższym czasie rozpocznie przyjmowanie gości oraz produkcję lokalnego piwa. Od 2014 roku jest Dyrektorem Operacyjnym w sieci Hotele NAT, w której przeprowadził 8 kategoryzacji, odpowiada za wyniki finansowe obiektów, sprzedaż, marketing oraz centralne zakupy.


Constanze Maas

Constanze pracuje w Christie & Co od 2012 r. Najpierw w monachijskim oddziale ds. doradztwa i wyceny, a następnie od 2015 r. jako dyrektor stowarzyszony we Frankfurcie. Jej doświadczenie doradcze obejmuje ocenę rynkową, studia wykonalności, due diligence przedsiębiorstw, wyceny projektów, doradztwa strategicznego w całej Europie.

Wcześniej pracowała z Horwath HTL w Budapeszcie i CBRE Hotels Germany & CEE w Monachium.  Pracuje w branży hotelarskiej zarówno w Niemczech, jak i na arenie międzynarodowej. Podczas studiów Constanze uzyskała doświadczenie operacyjne w segmencie hoteli high-end w Louis C. Jacob w Hamburgu i w Le Méridien w Wiedniu.

Constanze posiada tytuł licencjata nauk humanistycznych w International Hospitality Management z Ecole Hôteliere de Lausanne (EHL), które ukończyła z wyróżnieniem jako valedictorian.


Dariusz Marczuk

Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydziału Inżynierii Produkcji na kierunkach Automatyka i Robotyka oraz Zarządzanie i Marketing. Z Dormą związany od roku 2005, w latach 2012-2016 odpowiadał za rozwój biznesu Dorma w Polsce, Czechach i Słowacji. Od 1 lipca 2016 roku Dyrektor Zarządzający dormakaba Polska, odpowiada za połączenie obu spółek na rynku polskim.


Patrick Norguet

Patrick Norguet studiował w l’École Supérieure du Design i otworzył biuro projektowe w Paryżu w 1999 roku.

W 2000 roku Patrick Norguet osiągnął swój pierwszy sukces współpracując z Giulio Cappellini. Był to początek serii współpracy z wieloma znakomitymi firmami pracującymi na rynku designu wnętrz: Cappellini, Glas Italia, Poltrona Frau, LaPalma, Lea Ceramiche, Flaminia, Alias, Cassina, Tacchini, Hermes, Tolix, Kristalia, Artifort, Arflex Japan, Pedrali, Emu, Ethimo, etc.

Patrick Norguet jest również znany jako twórca konceptu Okko hotels  w 2012 roku. Pierwszy paryski hotel Okko otworzył swoje podwoje w czerwcu 2017 r. Obecnie działa we Francji 7 hoteli Okko, kolejny zostanie otwarty w październiku w Strasbourgu, a trzy następnie powstają w Paryżu i Tulonie.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Patrick_Norguet


Marcin Rusewicz

Architekt Rozwiązań UC&C. Swoją karierę zawodową w branży ICT (Information and Communication Technologies) rozpoczął w 1998 roku w firmie Medicomp. W spółce MCX Telecom pracuje od początku jej powstania, pełniąc funkcje Inżyniera Serwisu, Inżyniera Wsparcia Sprzedaży, Product Managera oraz Architekta Rozwiązań UC&C (Unified Communication and Collaboration). Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informatycznych Politechniki Warszawskiej. Autor szeregu publikacji i artykułów poświęconych rozwiązaniom UC&C. Ekspert z następujących zagadnień: Rozwój technologii Unified Communication and Collaboration, Innowacyjne narzędzia komunikacji i pracy grupowej, Telefon stacjonarny – jakie funkcje powinien spełniać, aby usprawnić pracę firmy? Analogowe oraz cyfrowe centrale telefoniczne, Nowoczesne rozwiązania Contact Center w przedsiębiorstwach.


Dariusz Surynt

Prezes Zarządu Osada Śnieżka Sp. z o.o. Od lat związany z rynkiem nieruchomości. Posiada duże doświadczenie w realizacji i zarządzaniu inwestycjami w zakresie procesów budowlanych oraz zarządzaniu i funkcjonowaniu zrealizowanych obiektów.

Organizator - Instytut Rynku Hotelarskiego

Informacje o organizatorze - rozwiń

Od 2006 roku doradzamy hotelarzom oraz nowym inwestorom w procesie zarządzania hotelami i w procesie powstawania hoteli. Chętnie i otwarcie dzielimy się swoją wiedzą wydając corocznie publikacje o rynku hotelarskim w Polsce, organizując konferencje, szkolenia i warsztaty tematyczne.

Śledzimy trendy w Polsce, i na świecie – podróżując i pielęgnując kontakty.
Od 2008 roku organizujemy misje gospodarcze na najważniejsze targi hotelowe na całym świecie, gdzie wyjeżdżamy wspólnie z inwestorami z Polski. Połączenie wiedzy, doświadczenia, pasji, świeżego spojrzenia i kreatywności pozwala nam wnosić istotną wartość do projektów hotelowych, a zaangażowanie jakie przejawiamy we współpracy z klientami sprawia, że nasze relacje trwają latami.

Uczestniczyliśmy w kilkudziesięciu projektach inwestycyjnych jako doradca branżowy, przeprowadziliśmy kilkaset szkoleń menedżerskich w ramach naszego programu szkoleniowego Akademia Menedżerów Hotelarstwa, szkolimy także personel liniowy w hotelach.

Opracowujemy strategie rozwoju, strategie sprzedaży i marketingu, koncepcje produktów, studia wykonalności, biznesplany oraz księgi standardów i procedur operacyjnych, programy wdrożenia jakości i dedykowane programy szkoleniowe dla hoteli.
Oceniamy i weryfikujemy koncepcje funkcjonalne hoteli, projekty architektoniczne, branżowe i wykonawcze, projekty wnętrz.
Pomagamy wprowadzić hotel na rynek.

Sponsorzy

Sponsorzy główni

Wystawcy

  

Partner konferencji

Współpraca

Organizowane przez nas wydarzenie daje możliwość wymiany doświadczeń, zacieśnienia współpracy z kontrahentami, zdobycia cennych informacji i nowych kontaktów handlowych. Nasze konferencje organizujemy od trzynastu lat w największych miastach w Polsce, sa one powszechnie znane i cenione przez hotelarzy.

Kontakt w sprawie współpracy sponsorskiej:
Ela Maleszewska, tel. 607 835 591, e-mail: ela.maleszewska@irh.pl

Kontakt

Szczegółowych informacji udzielają i zgłoszenia przyjmują:

Ewa Behrendt, tel. 668 533 599, e-mail: ewa.behrendt@irh.pl

Teresa Wasilewska. tel. 790 215 348, e-mail:teresa.wasilewska@irh.pl

Ela Maleszewska, tel. 607 835 591, e-mail: ela.maleszewska@irh.pl

Roman Frej, tel. 531 096 674, e-mail: roman.frej@irh.pl

Lokalizacja: Emilii Plater 49, 00-125 Warszawa