XVI Forum Hotelowe, 18 października 2019, Hotel InterContinental Warszawa

Dziękujemy uczestnikom za udział w konferencji i do zobaczenia w przyszłym roku. Tymczasem zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

Dla inspiracji, znalezienia energooszczędnych rozwiązań, finansowania, wyposażenia, designu i przemyślenia właściwego kierunku…

Już po raz 16 chcemy Państwa zaprosić na Forum Hotelowe. Jest to najstarsza cykliczna konferencja hotelowa w Polsce przeznaczona głównie dla niezależnych inwestorów realizujących na różnym etapie inwestycje hotelowe.

Nasze spotkanie ma bardzo konkretny charakter i służy poszerzeniu wiedzy i umiejętności. Także w tym roku pokażemy jak funkcjonował rynek w biegłym roku i jak może zachowywać się w kolejnych latach. Następnie pokażemy jak skonstruować współczesny produkt hotelowy, ponieważ wymagania nowego pokolenia postawiły nowe wymagania w stosunku do niego. Następnie pokażemy jak modelowo zarządzać procesem inwestycyjnym i jak go nowatorsko sprzedawać. Specjalny dział Forum poświęcimy modernizacji energetycznej i kosztowej hoteli i jak taki proces sfinansować.

Rynek hotelowy nadal przeżywa dobry okres, zaczynają pojawiać się coraz bardziej innowacyjne koncepcje produktów hotelowych. Gospodarka nadal nas wspiera, ale widać, że szczyt koniunktury miał miejsce w połowie ub. r. Do kryzysu jeszcze daleko, ale nowe inwestycje wymagają znacznie więcej uwagi i pracy koncepcyjnej niż te w latach 2016-1018.

Zapraszamy na Forum. Po wiedzę i inspirację.

Szczególnie polecamy:

  • inwestującym w hotele,
  • właścicielom i dyrektorom hoteli,
  • architektom i projektantom wnętrz,
  • dostawcom produktów i usług dla hotelarstwa.

W programie konferencji informacje o:

  • wynikach rynku hotelowego,
  • zagrożeniach i szansach inwestycyjnych,
  • pomysłach na biznes.

Cena biletu dla 1 osoby 650 zł netto (+23% VAT)

Platforma Match Making

Podejmowane działania powinny sprzyjać nawiązaniu kontaktów i przełożyć się dla Państwa na realne korzyści.  W tym roku uruchomiliśmy specjalną platformę match making do umawiania spotkań uczestników konferencji (hotelarze, inwestorzy) z wystawcami.

Dostęp do platformy match making otrzymują zarejestrowani uczestnicy konferencji.

Szczegółowy program

Program konferencji - ukryj / pokaż

9.30–10.00 Rejestracja gości, poranna kawa

10.00 Powitanie gości konferencji

10.00–10.30 Polski rynek hotelowy – najważniejsze dane i wskaźniki

Zbigniew Bugaj, Instytut Rynku Hotelarskiego

Analizując rynek hotelowy i kierunek, w którym się rozwijał, skonstatowaliśmy, że rośnie on zgodnie z polskim PKB. W latach 2012–2018 rynek noclegowy wzrósł o 23,4 proc., PKB Polski w tym okresie wzrosło o 23 proc. Analiza rynku to nie spis hoteli w naszym otoczeniu, lecz zestawienia, z których można wyciągać długoterminowe wnioski. Obserwacja zmian na rynku pozwala zaplanować zarówno inwestycje, jak i działalność hotelu w następnych latach.


10.30–11.00 Nowe drogi do wydajności i rentowności hoteli

Zbigniew Bugaj, Instytut Rynku Hotelarskiego

Inwestycje w sektorze hotelowym obecnej sytuacji gospodarczej coraz bardziej dotyczą przestawiania modelu funkcjonowania istniejących produktów hotelowych. Planowanie nowych hoteli coraz trudniej opierać na starych konceptach. Tematem prezentacji będzie zarządzanie działaniami związanymi z tworzeniem nowego obiektu lub repozycjonowaniem funkcjonowania istniejącego na poziomie ogólnej koncepcji produktu, designu i marketingu na podstawie doświadczeń z kilkudziesięciu projektów doradczych przeprowadzonych przez IRH.


11.00–11.20 Motel One – like the price. Love the design. [case study]

Bartosz Dobrowolski, dyrektor Motel One Warsaw

Motel One jest jednym z największych sukcesów europejskiego hotelarstwa ostatniego dziesięciolecia. Jakie są elementy spektakularnego sukcesu tej marki, która w nazwie nie jest nawet hotelem, a zdefiniowała produkt hotelowy na nowo?


11.20–11.30 Rozwiązania podłogowe dla hoteli i obiektów komercyjnych

Przemysław Witoński, Pergo

Klasyczna i ponadczasowa podłoga pozwala dopasować pomieszczenia do każdego stylu, stanowiąc nieodłączny element wystroju wnętrz, identyfikacji wizualnej, jak i podkreślając istotę przepięknej lokalizacji obiektu. Marka Pergo znana jest na świecie jako partner branży hotelarskiej w zakresie pokryć podłogowych.


11:30 – 12:10 Przerwa kawowa & networking / MATCH MAKING


 12:10–12:40 Tworzenie unikalnej wizji hotelu – współpraca z architektem wnętrz

prof. ASP Jan Sikora, architekt wnętrz, założyciel pracowni Sikora Wnętrza (www.sikorawnetrza.com)

Hotel, zanim gość go odwiedzi, musi uwieść obrazem – perfekcyjną wizualizacją lub zdjęciem. Czasami to jeden kadr decyduje o wyborze danego kierunku podróży, danego hotelu. Ten kadr wygrywa też krajowe i międzynarodowe konkursy – zapewnia rozgłos i sławę miejsca. Stworzenie tego unikalnego komunikatu to rola architekta wnętrz, który na początku wsłuchuje się w głos Inwestora a następnie tworzy innowacyjną przestrzeń. Ważne jest tu kilka czynników: optymalny budżet, analiza potrzeb Inwestora, poznanie potrzeb rynku a następnie doskonała jakość projektu i perfekcyjnie zaplanowany proces realizacji. Jan Sikora przybliży kilka kluczowych aspektów realizacji podczas prezentacji.


12.40–12.50 Bezpieczne i trudnopalne tkaniny dla Twojego hotelu

Hana Foltánková, Business Development Trevira CS

Komfort i bezpieczeństwo to dwa najważniejsze elementy hotelu w każdym standardzie. Nie inaczej jest w tekstyliach hotelowych. Po raz pierwszy z powodzeniem połączono te dwa elementy w 1980 r., tworząc ognioodporne włókna i przędze Trevira. Wypadki się zdarzają, ognioodporne tkaniny są dodatkowym ubezpieczeniem.


12:50–13:20 Zarządzanie hotelowym projektem inwestycyjnym – project management

Hubert Wawrzeńczyk, AMP Partners

Zarządzanie procesem projektowania wraz z przeprowadzeniem przetargu na wybór Generalnego Wykonawcy dla Inwestycji Hotelowych. Przedstawienie zarządzania budową do momentu uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie obiektu hotelowego.


13.20–13.30 Digitalizacja – miarą nowoczesnego hotelu

Marcin Wójcik, MCX Pro

W cyfrowym świecie gość hotelowy to użytkownik, który na co dzień z każdej strony otoczony jest nowoczesnymi technologiami. Wygoda użytkowania, prostota i szybkość zastosowania, a przy tym stały kontakt ze światem, są podstawą budowania pozytywnego odbioru dóbr i usług współczesnego klienta. MCX Pro odpowiada na innowacyjne potrzeby takich użytkowników, i dzięki swoim produktom jest wiodącym partnerem digitalizacji polskiej branży hotelarskiej.


13.30–14.00 Zarządzanie energią w budynkach hotelowych – czyli jak nie przepłacać za energię

Arnold Rabiega, Krajowy Instytut Energetyki Rozproszonej

Krajowy Instytut Energetyki Rozproszonej zajmuje się tworzeniem długofalowych polityk energetycznych na szczeblu krajowym i lokalnym. Kompleksowo wspiera odbiorców energii w optymalizacji zużycia energii, poprzez doradztwo i realizację inwestycji.


14.00 LUNCH

14.00 – 15.00 MATCH MAKING

15.00 – 15.30 Rynek pracy w sektorze usług, jak zatrudniać i zarządzać pracownikami z zagranicy

Maciej Pełka, Manager Cross Border Staffing w Randstad Polska

Co drugi polski pracodawca ma problem z zakończeniem rekrutacji z sukcesem – wynika z badań Randstad. Brakuje pracowników spełniających wymagania, a jeśli są, to jest ich zbyt mało. Demografia w Polsce sytuacji nie poprawi. Inne rynki europejskie radzą sobie z taką sytuacją od dawna, zatrudniając cudzoziemców. W Polsce to stosunkowo nowe zjawisko. Firmy śmielej sięgają po takie rozwiązanie, ale wciąż muszą się mierzyć z licznymi wyzwaniami, głównie proceduralnymi. Nie jest to jednak ścieżka nie do przejścia – zarówno w przypadku pracowników z krajów graniczących z Polską, jak również z tych dalszych zakątków świata. W branży hotelarskiej takie wsparcie może okazać się wręcz niezbędne, szczególnie w sezonie.


15:30–16:00 Zmiany w krajowym prawie związane z RODO. Obowiązki hotelu w świetle zasad przetwarzania danych osobowych.

mec. Marcin Skolimowski

Prelegenci na konferencji

Prelegenci - ukryj / pokaż

Zbigniew Bugaj

W Instytucie Rynku Hotelarskiego odpowiedzialny za współtworzenie koncepcji produktowych i turystycznych. Zajmuje się analizami polskiego rynku hotelarskiego. W ramach IRH współpracował z kilkudziesięcioma inwestorami na terenie całego kraju w zakresie realizowanych przez firmę studiów wykonalności, biznesplanów i przede wszystkim koncepcji produktowych i marketingowych. Na zlecenie POT kierował projektem stworzenia metodologii badania rynku MICE w Polsce.

Z wykształcenia prawnik i orientalista łączy pasję podróżniczą z rozwijaniem doświadczeń zawodowych. Zwiedził ponad 70 krajów i kilkaset hoteli na całym świecie.


Jan Sikora

Jan Sikora

Architekt wnętrz, założyciel pracowni Sikora Wnętrza (www.sikorawnetrza.com)

Autor ponad stu wnętrz publicznych i prywatnych. 

Nagradzany w kraju i za granicą m.in. nagrodą za najpiękniejsze polskie wnętrze hotelowe (Hotel Number One), Nagrodą Architektoniczną Polityki czy międzynarodową nagrodą za projekt Stacja Kultura w Rumi. 

Obecnie projektuje około 30 wnętrz m.in. hotel w Islandii, apartament w Oslo w Norwegii i restauracji w centrum Warszawy.

Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.


Marcin Skolimowski

mec. Marcin Skolimowski

Radca prawny prowadzący KANCELARIĘ RADCY PRAWNEGO MARCIN SKOLIMOWSKI. Wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. 

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał w departamentach prawnych organów administracji publicznej, samorządu terytorialnego oraz w kancelariach prawnych. 

Prowadzi obsługę prawną jednostki samorządu terytorialnego oraz podmiotów gospodarczych (spółek prawa handlowego), w tym w zakresie ochrony danych osobowych.


Maciej Pełka

Maciej Pełka

Manager Cross Border Staffing w Randstad Polska.

Od blisko dekady związany z tematyką rozwoju kompetencji i zarządzania kadrami.

W Randstad Polska odpowiada ze zespół prowadzący rekrutacje obcokrajowców do polskich przedsiębiorstw. 

Współpracując z pracodawcami pokazuje im praktyczne rozwiązania, przybliża obowiązujące przepisy w tym zakresie, ale też cechy kulturowe pracowników, które mogą mieć znaczenie z perspektywy zarządzania zespołami.

Partner

Organizator

Sponsorzy

Wystawcy

Organizator - Instytut Rynku Hotelarskiego

Informacje o organizatorze - ukryj / pokaż

Od 2006 roku doradzamy hotelarzom oraz nowym inwestorom w procesie zarządzania hotelami i w procesie powstawania hoteli. Chętnie i otwarcie dzielimy się swoją wiedzą wydając corocznie publikacje o rynku hotelarskim w Polsce, organizując konferencje, szkolenia i warsztaty tematyczne.

Śledzimy trendy w Polsce, i na świecie – podróżując i pielęgnując kontakty.
Od 2008 roku organizujemy misje gospodarcze na najważniejsze targi hotelowe na całym świecie, gdzie wyjeżdżamy wspólnie z inwestorami z Polski. Połączenie wiedzy, doświadczenia, pasji, świeżego spojrzenia i kreatywności pozwala nam wnosić istotną wartość do projektów hotelowych, a zaangażowanie jakie przejawiamy we współpracy z klientami sprawia, że nasze relacje trwają latami.

Uczestniczyliśmy w kilkudziesięciu projektach inwestycyjnych jako doradca branżowy, przeprowadziliśmy kilkaset szkoleń menedżerskich w ramach naszego programu szkoleniowego Akademia Menedżerów Hotelarstwa, szkolimy także personel liniowy w hotelach.

Opracowujemy strategie rozwoju, strategie sprzedaży i marketingu, koncepcje produktów, studia wykonalności, biznesplany oraz księgi standardów i procedur operacyjnych, programy wdrożenia jakości i dedykowane programy szkoleniowe dla hoteli.
Oceniamy i weryfikujemy koncepcje funkcjonalne hoteli, projekty architektoniczne, branżowe i wykonawcze, projekty wnętrz.
Pomagamy wprowadzić hotel na rynek.

Współpraca

Organizowane przez nas wydarzenie daje możliwość wymiany doświadczeń, zacieśnienia współpracy z kontrahentami, zdobycia cennych informacji i nowych kontaktów handlowych. Nasze konferencje organizujemy od piętnastu lat w największych miastach w Polsce, są one powszechnie znane i cenione w środowisku hotelowym.

Kontakt w sprawie współpracy sponsorskiej:
Ela Maleszewska, tel. 607 835 591, e-mail: [email protected]

Kontakt w sprawie programu konferencji:
Zbigniew Bugaj +48 667 4444 98: [email protected]

Kontakt

Szczegółowych informacji udzielają i zgłoszenia przyjmują:

Ewa Behrendt, tel. 537 137 437, e-mail: [email protected]

Ela Maleszewska, tel. 607 835 591, e-mail: [email protected]

Lokalizacja: Hotel InterContinental, ul. Emilii Plater 49, 00-125 Warszawa