Szkolenie “Revenue Management jako narzędzie wspierające sprzedaż” (16-17 maja) – dwudniowa sesja szkoleniowa

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów sprzedaży i marketingu oraz rezerwacji, a przede wszystkim dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla oraz właścicieli obiektów hotelarskich.

Termin: 16-17 maja 2019 r.

16 maja, czwartek: 10:30-17:30 / 17 maja, piątek: 8:00-15:30

Trener: Ewa Rożnowska-Michałowska

Miejsce: Warszawa, Hotel Belwederski, ul. Sulkiewicza 11

Szkolenia w sesji wiosennej 2019
(kliknij w tytuł i poznaj szczegóły)

» 4 – 5 marca 2019 Zarządzanie Służbą Pięter w Hotelu
» 8 – 9 kwietnia 2019 Skuteczna Sprzedaż Recepcyjna
» 16 – 17 maja 2019 Revenue Management jako narzędzie wspierające sprzedaż

Cel szkolenia Revenue Management

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę jak analizować i oceniać dotychczasowe działania oraz planować strategię sprzedażową pod kątem maksymalizacji przychodów. 

Nauczą się liczyć i interpretować kluczowe wskaźniki Revenue Managementu z uwzględnieniem różnych centrów zysku (Pokoje, Gastronomia, Konferencja, SPA) oraz oceniać, które grupy warto sprzedawać priorytetowo. 

W oparciu o realne przykłady branżowe dla różnych typów obiektów (zależnie od lokalizacji i standardu) zaprezentowane zostanie jak i jakie gromadzić dane statystyczne (uczestnik otrzymuje gotowe narzędzia w postaci raportów) – przykładowo – w jaki sposób i po co przeprowadzać segmentacje rynku, analizę klienta oraz analizę konkurencji. Poznają zasady działania promocji, rabatów i pakietów oraz dowie się co jest kluczowe w planowaniu strategii sprzedaży dla konkretnego typu obiektu. 

W oparciu o tą wiedzę uczestnicy będą w stanie opracować strategie cenowe, produktowe i przygotowywać oferty sprzedażowe tak, aby maksymalizować potencjalny i realny przychód w czasie.

Założenia szkolenia dla hotelarzy

Szkolenie łączy teorię z praktyką pokazaną na bazie przykładów branżowych– zarówno hoteli  wyższych kategorii 4-5 gwiazdkowych, jak i obiektów ekonomicznych.  Trener korzystając z wieloletniej praktyki udowadnia, że Revenue Management może być zastosowany w każdym rodzaju obiektu noclegowego, niezależnie od lokalizacji czy standardu, przedstawiając wskazówki dla każdego z nich. Przez lata szkoleń, trener stworzył program najbardziej korzystny i dostosowany do potrzeb hotelarzy wyłaniając najważniejsze tematy i wskazówki. Zadał sobie też trud by zastosować polskie nazwenictwo i przygotować słowniczek pojęć Revenue Managementu aby ułatwić obcowanie z tym tematem wszystkim uczestnikom.

Uczestnicy analizują prawdziwe przypadki, raporty hotelowe, ucząc się co warto, a czego nie zastosować we własnym obiekcie. Szkolenie zawiera 7 praktycznych ćwiczeń obrazujących zastosowanie narzędzi Revenue Managementu i uświadamiających znaczenie każdego z nich. Są one oparte  na praktyce  i dostosowane do hoteli miejskich, podmiejskich  turystycznych, SPA.

Trener oddaje do dyspozycji uczestników gotowe narzędzia umożliwiające natychmiastowe i bezproblemowae wdrożenie zasad Revenue Managementu w ich obiekcie zaraz po szkoleniu. Uczestnicy otrzymują przykłady gotowych raportów przydatnych w zbieraniu statystyk ucząc się jednocześnie ich interpretacji i zastosowania. Ponadto  trener przekazuje wiele wskazówek dotyczących strategicznego podejścia do Revenue Managementu, umożliwiających świadome podejmowanie decyzji maksymalizujących przychody i planowanie sprzedaży.

Program szkolenia dla hotelarzy

  • Wprowadzenie: Revenue Management – historia, narzędzia
  • Dane statystyczne pomocne w kształtowaniu polityki Revenue Managementu w obiekcie
  • Analiza produktu hotelowego i jego wpływ na maksymalizację przychodu
  • Kanały dystrybucji: obecne kanały dystrybucji – krótki przewodnik o dzisiejszych kanałach i modelach ich funkcjonowania, zarządzanie kanałami dystrybucji w odniesieniu do RM
  • Cena: budowa ceny i metody ustalania cen, reguły budowania cenników
  • Zarządzanie konkurencją: strategie konkurowania i źródła badania konkurencji
  • Systemy hotelowe i inne narzędzia: PMSyChannel Manager, Booking Engine i ich przydatność w zarządzaniu przychodami
  • Revenue Management Strategiczny i komunikacja wewnętrzna

Trener

Ewa Rożnowska-Michałowska – od kilkunastu lat związana z międzynarodowym środowiskiem hotelarskim. Pracowała jako Revenue Manager m. in. w Domina Poznań; Domina Hotels & Resorts w Mediolanie; Domina Coral BAY (sześć hoteli 4 i 5*) w Sharm el Sheikh, Egipt; IBB Andersia Hotel. Do 2011 roku dyrektor Oddziału Poznań firmy Netmedia Business Travel. Obecnie zajmuje się procesami restrukturyzacji hoteli. Posiada duże doświadczenie w pracy na stanowisku revenue managera oraz specjalisty ds. sprzedaży korporacyjnej. Zarządzała także tożsamością marki hotelu oraz zasobami ludzkimi. Wykładała przedmioty z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz analizy sprzedaży na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prowadziła także wiele projektów doradczych z zakresu Revenue Managementu i Planowania sprzedaży w różnych typach obiektów( hotelach miejskich, SPA, turystycznych, a także schroniskach i pensjonatach). Twórca pierwszego w Polsce, autorskiego szkolenia z Revenue Managementu obecnego na rynku od 2008 roku, które ciągle ewoluuje aby wyjść na przeciw wymaganiom rynkowym i zmieniającym się realiom sprzedażowym. Obecnie pełni funkcje Deputy Hotel Director/ Area Revenue Manager -Poland w IBB Andersia Hotel.

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału w dwudniowym szkoleniu:
1500 zł netto/ osobę (+23 proc. VAT)

W cenie szkolenia uczestnictwo w dwudniowym warsztacie, materiały drukowane, publikacje IRH, wyżywienie przez dwa dni (przerwy kawowe i lunch), certyfikat Akademii Menedżerów Hotelarstwa. Ilość miejsc ograniczona.

Kontakt

Zgłoszenia przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:

Ewa Behrendt
kom. 537 137 437
e-mail: ewa.behrendt@irh.pl

Lokalizacja

Warszawa, Hotel Belwederski, ul. Sulkiewicza 11