28-29.09.2017 – Revenue Management w hotelarstwie

Dwudniowa sesja szkoleniowa "Revenue Management w hotelarstwie"

Termin: 28-29 września 2017 (czwartek-piątek)

Trener: Ewa Rożnowska-Michałowska

Miejsce: Warszawa, Hotel Belwederski, ul. Sułkowskiego 11

Cel szkolenia

ukryj/pokaż

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę jak analizować i oceniać dotychczasowe działania oraz planować strategię sprzedażową pod kątem maksymalizacji przychodów. Nauczą się liczyć i interpretować kluczowe wskaźniki Revenue Managementu z uwzględnieniem różnych centrów zysku (Pokoje, Gastronomia, Konferencja, SPA) oraz oceniać, które grupy warto sprzedawać priorytetowo. W oparciu o realne przykłady branżowe dla różnych typów obiektów (zależnie od lokalizacji i standardu) zaprezentowane zostanie jak i jakie gromadzić dane statystyczne (uczestnik otrzymuje gotowe narzędzia w postaci raportów) – przykładowo – w jaki sposób i po co przeprowadzać segmentacje rynku, analizę klienta oraz analizę konkurencji. Pozna zasady działania promocji, rabatów i pakietów oraz dowie się co jest kluczowe w planowaniu strategii sprzedaży dla konkretnego typu obiektu. W oparciu o tą wiedzę będzie w stanie opracować strategie cenowe, produktowe i przygotowywać oferty sprzedażowe tak, aby maksymalizować potencjalny i realny przychód w czasie.

Profil uczestnika

ukryj/pokaż

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów sprzedaży i marketingu oraz rezerwacji, a przede wszystkim dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla oraz właścicieli obiektów hotelarskich.

Program szkolenia

ukryj/pokaż

Szkolenie łączy teorię z praktyką pokazaną na bazie przykładów branżowych- zarówno hoteli  wyższych kategorii 4-5 gwiazdkowych, jak i obiektów ekonomicznych.  Trener korzystając z wieloletniej praktyki udowadnia, że Revenue Management może być zastosowany w każdym rodzaju obiektu noclegowego, niezależnie od lokalizacji czy standardu, przedstawiając wskazówki dla każdego z nich. Przez lata szkoleń, trener stworzył program najbardziej korzystny i dostosowany do potrzeb hotelarzy wyłaniając najważniejsze tematy i wskazówki. Zadał sobie też trud by zastosować polskie nazewnictwo i przygotować słowniczek pojęć Revenue Managementu aby ułatwić obcowanie z tym tematem wszystkim uczestnikom.

Uczestnicy analizują prawdziwe przypadki, raporty hotelowe, ucząc się co warto, a czego nie zastosować we własnym obiekcie. Szkolenie zawiera 7 praktycznych ćwiczeń obrazujących zastosowanie narzędzi Revenue Managementu i uświadamiających znaczenie każdego z nich. Są one oparte  na praktyce  i dostosowane do hoteli miejskich, podmiejskich  turystycznych, SPA.

Trener oddaje do dyspozycji uczestników gotowe narzędzia umożliwiające natychmiastowe i bezproblemowe wdrożenie zasad Revenue Managementu w ich obiekcie zaraz po szkoleniu. Uczestnicy otrzymują przykłady gotowych raportów przydatnych w zbieraniu statystyk ucząc się jednocześnie ich interpretacji i zastosowania. Ponadto  trener przekazuje wiele wskazówek dotyczących strategicznego podejścia do Revenue Managementu, umożliwiających świadome podejmowanie decyzji maksymalizujących przychody i planowanie sprzedaży.

  1. Wprowadzenie- Revenue Management – historia, narzędzia.
  2. Dane statystyczne pomocne w  kształtowaniu polityki Revenue Managementu w obiekcie.
  3. Analiza produktu hotelowego  i jego wpływ na maksymalizację przychodu.
  4. Kanały dystrybucji: obecne kanały dystrybucji – krótki przewodnik po dzisiejszych kanałach i modelach ich funkcjonowania, zarządzanie kanałami dystrybucji w odniesieniu do RM.
  5. Cena  – budowa ceny i metody ustalania cen, reguły budowania cenników.
  6. Zarządzanie konkurencją – strategie konkurowania i źródła badania konkurencji.
  7. Systemy hotelowe i inne narzędzia-  PMSy,  Channel Manager, Booking Engine i  ich przydatność w zarządzaniu przychodami.
  8. Revenue Management Strategiczny i komunikacja wewnętrzna.

Program szkoleniowy objęty jest prawem własności intelektualnej.

Trener

ukryj/pokaż

Ewa Rożnowska-Michałowska. Od kilkunastu lat związana z międzynarodowym środowiskiem hotelarskim.  Pracowała jako revenue manager m. in. w Domina Poznań; Domina Hotels & Resorts w Mediolanie; Domina Coral BAY (sześć hoteli 4 i 5*)w  Sharm el Sheikh, Egipt; IBB Andersia Hotel.  Do 2011 roku dyrektor Oddziału Poznań firmy Netmedia Business Travel. Obecnie zajmuje się procesami restrukturyzacji hoteli. Posiada duże doświadczenie w pracy na stanowisku revenue managera oraz specjalisty ds. sprzedaży korporacyjnej. Zarządzała także tożsamością marki hotelu oraz zasobami ludzkimi. Wykładała przedmioty z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz analizy sprzedaży na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prowadziła także wiele projektów doradczych z zakresu Revenue Managementu i Planowania sprzedaży w różnych typach obiektów( hotelach miejskich, SPA, turystycznych, a także schroniskach i pensjonatach).  Twórca pierwszego w Polsce, autorskiego szkolenia z Revenue Managementu obecnego na rynku od 2008 roku, które ciągle ewoluuje aby wyjść na przeciw wymaganiom rynkowym i zmieniającym się realiom sprzedażowym.

Warunki uczestnictwa:

Koszt udziału w dwudniowym szkoleniu: 1350 zł netto/ osobę (+23 proc. VAT). W cenie szkolenia uczestnictwo w dwudniowym warsztacie, materiały drukowane, publikacje IRH, wyżywienie przez dwa dni (przerwy kawowe i lunch), certyfikat Akademii Menedżerów Hotelarstwa. Ilość miejsc ograniczona.

Kontakt:

Zgłoszenia przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:

Ewa Behrendt
kom. 537 137 437
e-mail: ewa.behrendt@irh.pl

FORMULARZ REJESTRACYJNY

Lokalizacja: Warszawa, Hotel Belwederski, ul. Sulkiewicza 11