23-24.11.2017 Revenue Management w hotelu cz.II

To wydarzenie się już odbyło. Zobacz aktualną lista wydarzeń.

Dwudniowa sesja szkoleniowa "Revenue Management w hotelarstwie" cz. II

Termin: 23-24 listopad 2017 (czwartek-piątek)

Trener: Ewa Rożnowska-Michałowska

Miejsce: Warszawa, Hotel Belwederski, ul. Sułkowskiego 11

Cel szkolenia

ukryj/pokaż

Podczas szkolenia omówione zostaną wskaźniki stosowane w Revenue Management z uwzględnieniem różnych centrów zysku (Pokoje, Gastronomia, Konferencja, SPA).

W oparciu o przykłady zaprezentowana zostanie w jaki sposób przeprowadzać segmentacje rynku oraz analizę konkurencji (sposoby badania konkurencji), a także jak opracowywać strategie cenowe i przygotowywać oferty.

Profil uczestnika

ukryj/pokaż

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów sprzedaży i marketingu oraz rezerwacji, a przede wszystkim dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla oraz właścicieli obiektów hotelarskich.

Program szkolenia

ukryj/pokaż

  1. Revenue management w pigułce –przypomnienie podstawowych pojęć i wskaźników.
  2. Analiza wskaźnikowa- jak to robi revenue manager? Obliczanie i interpretacja wskaźników z różnych grup przychodowych – ćwiczenie (pokoje, restauracja, Konferencje, SPA) – na raportu managerskiego przykładowego hotelu.
  3. Analiza raportów konkurencji, interpretacja wskaźników na przykładach raportów benchmarkowych -analiza raportów benchmarkowych na przykładzie raportów dwóch dostawców.
  4. Elastyczne zarządzanie ceną – podejmowanie decyzji cenowych w zależności od prognozy obłożenia- jakie czynniki wziąć pod uwagę- analiza na przykładzie. Jak postąpić z cenami w przypadku różnych jednorazowych wydarzeń rynkowych (ćwiczenia praktyczne).
  5. Elastyczne zarządzanie ceną – jak to zrobić, Jak radzić sobie z problemami i skargami gości? Praktyczne porady dla hoteli nie sieciowych, dysponujących ograniczonymi narzędziami –- przedstawienie rozwiązań zastosowanych w przykładowych hotelach, projektowanie własnych narzędzi.
  6. Jak projektować cenniki, aby usprawnić elastyczne zarządzanie ceną w Internecie – jak przygotować hotel do współpracy z channel managerami -na bazie przykładowego cennika?
  7. Projektowanie promocji, pakietów promocyjnych na cele sprzedaży grupowej w kanałach sprzedaży typu Grupon).
  8. Jak efektywnie zbierać informacje w obiekcie i je przetwarzać gdy nie posiadamy rozbudowanych systemów raportujących – ćwiczenia z przykładami raportów stworzonych przez hotele. Analiza projektów raportów – pod kątem ich przydatności, zawartych danych, interpretacji wskaźników, oraz możliwości popełnienia błędów – raporty segmentacyjne.
  9. Badanie skuteczności działań sprzedażowych pod kątem RM – analiza klientów pod kątem RM (klienci korporacyjni, pośrednicy), badanie skuteczności promocji – segmentacja, kształtowania cen średnich w hotelu- analiza raportów kodów cenowych.
  10. Jak wpływać na zmiany ceny średniej noclegu bez zmiany cennika? – analiza przypadku.
  11. Kalkulacja zapytań grupowych (grupy turystyczne i konferencyjne) – jakie dane są niezbędne – analiza case i wariantów rozwiązań.
  12. Kształtowanie GOP w zapytaniach konferencyjnych– badanie opłacalności grup.
  13. Case’y uczestników.
  14. SWOT- analiza case, jako podsumowanie wszystkich narzędzi RM

Na szkolenie proszę zabrać kalkulator lub laptop

Trener

ukryj/pokaż

Ewa Rożnowska-Michałowska. Od kilkunastu lat związana z międzynarodowym środowiskiem hotelarskim.  Pracowała jako revenue manager m. in. w Domina Poznań; Domina Hotels & Resorts w Mediolanie; Domina Coral BAY (sześć hoteli 4 i 5*)w  Sharm el Sheikh, Egipt; IBB Andersia Hotel.  Do 2011 roku dyrektor Oddziału Poznań firmy Netmedia Business Travel. Obecnie zajmuje się procesami restrukturyzacji hoteli. Posiada duże doświadczenie w pracy na stanowisku revenue managera oraz specjalisty ds. sprzedaży korporacyjnej. Zarządzała także tożsamością marki hotelu oraz zasobami ludzkimi. Wykładała przedmioty z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz analizy sprzedaży na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prowadziła także wiele projektów doradczych z zakresu Revenue Managementu i Planowania sprzedaży w różnych typach obiektów( hotelach miejskich, SPA, turystycznych, a także schroniskach i pensjonatach).  Twórca pierwszego w Polsce, autorskiego szkolenia z Revenue Managementu obecnego na rynku od 2008 roku, które ciągle ewoluuje aby wyjść na przeciw wymaganiom rynkowym i zmieniającym się realiom sprzedażowym.

Warunki uczestnictwa:

Koszt udziału w dwudniowym szkoleniu: 1350 zł netto/ osobę (+23 proc. VAT). W cenie szkolenia uczestnictwo w dwudniowym warsztacie, materiały drukowane, publikacje IRH, wyżywienie przez dwa dni (przerwy kawowe i lunch), certyfikat Akademii Menedżerów Hotelarstwa. Ilość miejsc ograniczona.

Kontakt:

Zgłoszenia przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:

Ewa Behrendt
kom. 537 137 437
e-mail: ewa.behrendt@irh.pl

FORMULARZ REJESTRACYJNY

Lokalizacja: Warszawa, Hotel Belwederski, ul. Sulkiewicza 11