14-15.12.2017 Zarządzanie Gastronomią w hotelu

Dwudniowa sesja szkoleniowa "Zarządzanie Gastronomią w hotelu"

Termin: 14-15 grudnia 2017 (czwartek-piątek)

Trener: Rafał Kincer

Miejsce: Warszawa, Hotel Belwederski, ul. Sulkiewicza 11

Cel szkolenia

ukryj/pokaż

Celem szkolenia jest weryfikacja i poprawa działań w zakresie zarządzania w dziale gastronomii oraz wypracowanie odpowiednich rozwiązań zwiększających efektywność pracy pracowników. Zdobyta wiedza umożliwi podniesienie kwalifikacji osób biorących udział w procesie zarządzania obiektem, a tym samym przyczyni się do zwiększenia przychodów z działu gastronomia.

Profil uczestnika

ukryj/pokaż

Szkolenie przeznaczone jest dla kierownika działu gastronomia, kadry kierowniczej zarządzającej gastronomią oraz właścicieli obiektów hotelarskich.

Program szkolenia

ukryj/pokaż

Podczas szkolenia omówione zostaną kluczowe elementy dla sukcesu działalności hotelowej restauracji i działu foodservice oraz kluczowe trendy na rynku gastronomicznym.  Omówione będą również tzw. przelotne modach, które często stają się pułapką dla gastronomów, poruszone zostaną też kwestie związane z technologią w gastronomii, ekonomiczne aspekty działalności gastronomicznej, pracy oraz zarządzania pracownikami, jak również metod konkurowania z innymi hotelami, przewidywania stale zmieniających się oczekiwań żywieniowych.

1. Marketing, serwis i zarządzanie ludźmi. Osiągnięcie sukcesu w biznesie gastronomicznym wymaga zrozumienia oczekiwań i możliwości zakupowych klientów. Jak zdefiniować te oczekiwania i przełożyć je na strategiczne decyzje inwestycyjne, marketingowe, cenowe. Jak badania marketingowe wpływają na decyzję odnośnie stylu serwisu, poziomu cen, jak zatrudniać i szkolić personel, który ma wypełnić te oczekiwania. Jakimi narzędziami posługiwać się w przypadku problemów wynikających z pracy z ludźmi: zarówno pracownikami, jak i klientami.

2.Planowanie menu, strategie marketingowe i merchandisingowe. Jak wpływać na preferencje gości poprzez menu. Psychologiczne aspekty cen w menu. Strategie cenowe i różnorodne modele kształtowania cen, metody promocji foodserwisu w hotelu i otoczeniu hotelu. Ewolucja wydatków marketingowych.

3. Kontrola. Gdzie rodzą się straty w gastronomi. Jak im zapobiegać. Jak stworzyć sprawny system zakupów, przyjęć towarów i magazynowania. Zarządzanie jakością poprzez standaryzowanie receptur i form prezentacji żywności.

4. Revenue Management w gastronomii
RevPash – Revenue per available seat hour. Rozpoznawanie różnych okresów nasilenia sprzedaży i maksymalizacja wyniku finansowego w każdym, z tych okresów. Maksymalizacja przychodów poprzez właściwy mix stolików. Zarządzanie długością posiłków i kreowanie zapotrzebowania w określonych okresach czasu

5. Zarządzanie strukturą cen
Elastyczność cenowa. Ceny “dyskryminacyjne” (różnicujące konsumentów), „customizacja cen".
Wybór strategii cenowych, które najlepiej będą dostosowane do klientów na lokalnym rynku. Jak kalkulować koszty i jak szacować długość zwrotu z inwestycji.

6. Kreowanie kultury serwisu w hotelu i restauracji
Im wyższy poziom dochodów społeczeństwa, tym coraz wyżej na liście priorytetów staje się jakość serwisu. W Stanach Zjednoczonych i Wlk. Brytanii jest on na pierwszym miejscu przed jakością jedzenia. Wynika to z tego, że przeciętny gość nie odróżnia dobrego od bardzo dobrego, a tego z kolei od wykwintnego. Niewłaściwy serwis, każdy jest wstanie wskazać. Zrozumienie znaczenia jakości serwisu jest dla foodserwisu bardzo ważne. “Kultura serwisu” w lokalu ma na celu przekraczanie standardowych oczekiwań gości. Wskaże, jak taką kulturę się tworzy, jak selekcjonować i rozwijać właściwych pracowników. Jak wyznaczać i jak utrzymywać optymalny standard serwisu.

Trener

ukryj/pokaż

Rafał Kincer:  absolwent studiów Executive MBA w Wielkopolskiej Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Nottingham Trent University, Akademii Strategicznego Przywództwa w ICAN Institute i Politechniki Śląskiej w Gliwicach, wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn. Ukończył także Szkołę Trenerów Metrum, kursy Controlingu, Zarządzania Zmianą oraz Przekształceń Przedsiębiorstw. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej korporacji, w której odpowiadał z sprzedaż, koncepcje, negocjacje dużych przemysłowych instalacji chłodniczych dla przemysłu spożywczego. Następnie prowadził 6 restauracji hotelowych. Jako Prezes Zarządu, współtworzył sieć Hotele Diament. Odpowiadał także bezpośrednio za realizacje inwestycji oraz operacyjne uruchomienie 6 hoteli sieci. Będąc Prezesem Zarządu Armada Development S.A. odpowiadał za jeden z największych projektów rewitalizacji terenów poprzemysłowych w Polsce. Na terenach po dawnej kopalni powstało profesjonalne pole golfowe, osiedle domów jednorodzinnych, sklepy i drogi. Jako doradca stworzył m. in. Best Western Hotel Browar Mariacki w Katowicach, który w najbliższym czasie rozpocznie przyjmowanie gości oraz produkcję lokalnego piwa.

Warunki uczestnictwa:

Koszt udziału w dwudniowym szkoleniu: 1350 zł netto/ osobę (+23 proc. VAT). W cenie szkolenia uczestnictwo w dwudniowym warsztacie, materiały drukowane, publikacje IRH, wyżywienie przez dwa dni (przerwy kawowe i lunch), certyfikat Akademii Menedżerów Hotelarstwa. Ilość miejsc ograniczona.

Kontakt:

Zgłoszenia przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:

Ewa Behrendt
kom. 537 137 437
e-mail: ewa.behrendt@irh.pl

 

Lokalizacja: Warszawa, Hotel Belwederski, ul. Sulkiewicza 11